641.71 Federal Act of 23 December 2011 on the Reduction of CO2 Emissions (CO2 Act)

641.71 Bundesgesetz vom 23. Dezember 2011 über die Reduktion der CO2-Emissionen (CO2-Gesetz)

Art. 40c Information and documentation systems

1 The FOEN shall operate information and documentation systems in order to conduct procedures under this Act electronically. The Federal Council shall specify which procedures are to be conducted electronically.

2 The FOEN shall ensure the authenticity and integrity of the data transmitted in procedures that are conducted electronically.

3 The competent federal authorities, when submitting documents electronically that must by law be signed may recognise another electronic confirmation of the information by the person involved in the procedure concerned instead of a qualified electronic signature.

4 The FOEN may grant the following bodies and persons access to the information and documentation systems:

a.
the Swiss Federal Office of Energy;
b.
the Federal Social Insurance Office;
c.
the Federal Office of Civil Aviation;
d.
the Federal Office for Customs and Border Security (FOCBS);
e.
private organisations under Article 39 paragraph 2;
f.
applicants, persons required to report and operators under this Act;
g.
approved validators and verifiers;
h.
inspection centres authorised by the FOEN;
i.
other bodies or persons designated by the Federal Council, provided this is required to fulfil duties and obligations under this Act.

5 The bodies and person mentioned in paragraph 4 may retrieve and process personal data from the information and documentation systems including sensitive person data about administrative or criminal prosecutions and penalties, provided this is necessary in order to fulfil their duties and obligations under this Act.

70 Inserted by No I of the FA of 17 Dec. 2021, in force since 1 Jan. 2022 (AS 2022 262; BBl 2021 2252, 2254).

Art. 40c Informations- und Dokumentationssysteme

1 Das BAFU betreibt Informations- und Dokumentationssysteme für die elektronische Durchführung von Verfahren nach diesem Gesetz. Der Bundesrat bezeichnet die Verfahren, die elektronisch durchgeführt werden.

2 Das BAFU stellt bei der elektronischen Durchführung von Verfahren die Authentizität und die Integrität der übermittelten Daten sicher.

3 Die zuständigen Bundesbehörden können bei der elektronischen Einreichung von Eingaben, deren Unterzeichnung gesetzlich vorgeschrieben ist, anstelle der qualifizierten elektronischen Signatur eine andere elektronische Bestätigung der Angaben durch die im jeweiligen Verfahren betroffene Person anerkennen.

4 Das BAFU kann folgenden Stellen und Personen Zugang zu den Informations- und Dokumentationssystemen gewähren:

a.
dem Bundesamt für Energie;
b.
dem Bundesamt für Sozialversicherungen;
c.
dem Bundesamt für Zivilluftfahrt;
d.
das Bundesamt für Zoll und Grenzsicherheit (BAZG);
e.
privaten Organisationen nach Artikel 39 Absatz 2;
f.
Gesuchstellern, Meldepflichtigen und Betreibern nach diesem Gesetz;
g.
zugelassenen Validierungs- und Verifizierungsstellen;
h.
von ihm beauftragten Prüfstellen;
i.
den vom Bundesrat bezeichneten weiteren Stellen oder Personen, soweit dies für die Erfüllung von Aufgaben und Pflichten nach diesem Gesetz erforderlich ist.

5 Die in Absatz 4 genannten Stellen und Personen können aus den Informations- und Dokumentationssystemen Personendaten, einschliesslich besonders schützenswerte Personendaten über verwaltungs- und strafrechtliche Verfolgungen oder Sanktionen, abrufen und diese bearbeiten, soweit dies für die Erfüllung ihrer Aufgaben und Pflichten nach diesem Gesetz erforderlich ist.

70 Eingefügt durch Ziff. I des BG vom 17. Dez. 2021, in Kraft seit 1. Jan. 2022 (AS 2022 262; BBl 2021 2252, 2254).

 

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Dies ist keine amtliche Veröffentlichung. Massgebend ist allein die Veröffentlichung durch die Bundeskanzlei.