220 Federal Act of 30 March 1911 on the Amendment of the Swiss Civil Code (Part Five: The Code of Obligations)

220 Bundesgesetz vom 30. März 1911 betreffend die Ergänzung des Schweizerischen Zivilgesetzbuches (Fünfter Teil: Obligationenrecht)

Art. 959b B. Profit and loss account; minimum structure

1 The profit and loss account shall present the earnings of the company over the financial year. It may be prepared according to the period-based accounting method or the cost of sales method.

2 If the period-based accounting method is used (nature of expense method), a minimum of the following items must be shown individually and in the specified order:

1.
net proceeds from sales of goods and services;
2.
changes in inventories of unfinished and finished goods and in non-invoiced services;
3.
cost of materials;
4.
staff costs;
5.
other operational costs;
6.
depreciation and valuation adjustments on fixed asset items;
7.
financial costs and financial income;
8.
non-operational costs and non-operational income;
9.
extraordinary, non-recurring or prior-period costs and income;
10.
direct taxes;
11.
annual profit or annual loss.

3 If the cost of sales method is used (activity-based costing method), a minimum of the following items must be shown individually and in the specified order:

1.
net proceeds from sales of goods and services;
2.
acquisition or manufacturing costs of goods and services sold;
3.
administrative costs and distribution costs;
4.
financial costs and financial income;
5.
non-operational costs and non-operational income;
6.
extraordinary, non-recurring or prior-period costs and income;
7.
direct taxes;
8.
annual profit or annual loss.

4 If the cost of sales method is used, the notes to the accounts must also show the staff costs and, as a single item, depreciation and valuation adjustments to fixed asset items.

5 Other items must be shown individually in the profit and loss account or in the notes to the accounts to the extent that this is essential in order that third parties can assess the earning power or is customary as a result of the activity of the company.

Art. 958f E. Führung und Aufbewahrung der Geschäftsbücher

1 Die Geschäftsbücher und die Buchungsbelege sowie der Geschäftsbericht und der Revisionsbericht sind während zehn Jahren aufzubewahren. Die Aufbewahrungsfrist beginnt mit dem Ablauf des Geschäftsjahres.

2 Der Geschäftsbericht und der Revisionsbericht sind schriftlich und unterzeichnet aufzubewahren.

3 Die Geschäftsbücher und die Buchungsbelege können auf Papier, elektronisch oder in vergleichbarer Weise aufbewahrt werden, soweit dadurch die Übereinstimmung mit den zugrunde liegenden Geschäftsvorfällen und Sachverhalten gewährleistet ist und wenn sie jederzeit wieder lesbar gemacht werden können.

4 Der Bundesrat erlässt die Vorschriften über die zu führenden Geschäftsbücher, die Grundsätze zu deren Führung und Aufbewahrung sowie über die verwendbaren Informationsträger.

 

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Dies ist keine amtliche Veröffentlichung. Massgebend ist allein die Veröffentlichung durch die Bundeskanzlei.